A LA LLIBRERIA...

Són prop de les 12h00 del migdia i entro a la llibreria a comprar un mapa, però no m’adono que el llibreter està al darrera de la porta pujat a una escala i en obrir-la li dono un cop a la base que el fa trontollar, astorada pel cop, miro i el veig al damunt amb una pila de llibres entre el braç i la barbeta i en qüestió de segons les sabates li llisquen i ell sense poder-se agafar amb les dues mans, es tira endavant per no perdre l’equilibri, ni deixar caure els llibres, però les puntes dels peus segueixen els seu curs i com si fos un ocell “picotaire”, baixa esglaó per esglaó tremolant-li el cos i picant amb el front l’enciclopèdia que porta al capdamunt, fins arribar al terra i, parant en sec, cau de cul aterrant sobre piles de llibres pendents d’endreçar provocant un terrabastall... li pregunto si s’ha fet mal i encara absort per l’ensurt, no respon i em mira com si hagués vist un fantasma... veient que no s’ha fet mal no em puc aguantar i començo a riure... jajajaja... no puc parar, vull no fer-ho per respecte, però ha estat tant estranya la situació que perdo les forces, i em ploren els ulls fins al punt de no veure’l, ni poder-lo ajudar a aixecar-se... jajajajaja... i de cop ell també comença a riure des del terra... és la primera vegada que el veig rient, i em recorda al ninot “Chucky” i encara m’engresco més... jajajajaja... i no puc parar.. jajajaja... atacada pel riure m’haig d’arrepenjar al mostrador, deixar-hi la bossa i posar-me la mà a la cintura, i seguim rient tots dos encomanant-nos el riure l’un a l’altre durant força estona, fins que ja no podem més i la calma ens torna a envair l’ànima...  li ofereixo la mà per ajudar-lo, però ell sol s’aixeca i em diu que millor no el toqui no sigui que prengui mal.. jajajajaja...  tornem a riure un instant i llavors sí, entre els dos recollim els llibres. 

Simpàtic, m’atén amb el mapa i em regala un llibre per agrair la bona estona que hem passat... surto altre cop al carrer, somrient sola... sense poder evitar recordar l’escena una vegada i una altra... inoblidable!... jajaja...

Entrades populars